bijna een week in Trenque Lauquen - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu bijna een week in Trenque Lauquen - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu

bijna een week in Trenque Lauquen

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

07 Oktober 2006 | Argentinië, Trenque Lauquen

Heyhey.. hier dan eindelijk een lang uitgesteld berichtje.. moest er toch van komen..
Kzit hier nu dus bijna een week en ben gesloopt.. Tzijn heel aardige mense hier.. maar echt goed engels kunne ze niet, tis dus beetje hande en voete werk..ff een kort reisverslagje:

Maandag:
om 5 uur eruit, tassen in de auto, en vertrek richting Lievelde, suzan oppikke :P, daarna een abnormaal lange reis naar schiphol met meer files dan nodig.. Na meer dan 3 uur toch eindelijk schiphol bereikt en ginge we inchecke.. nog ff koppie koffie en daarna door de douane.. Na een bult gehuil.. (niet door mij zoals iemand graag had gezien(suzan)) richting gate en naar Washington D.C. In washington moest ik 8 uur wachten en kwam ik paul from Boston tegen, die ook naar Buenos Aires vloog, dus hebben we te tijd gedood in een pub die mij alleen maar Soda´s(frisdrank) verkocht omdat ik een Minor ben(onder de 21).. dus dat betekende, paul aan de guiness, ik aan de cola, maja je kan niet alles hebben :p.. Na 8 uur w8en vertrok het vliegtuig naar buenos aires, netjes op tijd gelukkig, 11 uur later lande het in Buenos Aires.

Dinsdag:
Om 9 uur s´ochtends lande ik op Ezeiza international Airport in Buenos Aires. Me gastvader en broer, Juan en Fachundo, stonden me op te wachten met een blaadje.. het was wel vreemd want ze noeme me hier Kigs, want gijs kunne ze niet uitspreken. vanaf het vliegveld zijn we naar Buenos Aires gegaan en hebben we daar de hele dag doorgebracht, alsof ik nog nie moe genoeg was na 2 slapeloze nachten:p.. om half 12..na 5 uur rijden van Buenos Aires naar Trenque Lauquen waren we er dan eindelijk.

Woensdag:
om half 7 moest ik dr uit voor me eerste schooldag.. kwas nog halfdood van de dag ervoor.. magoed.. na 5 en een half uur vragen beantwoorden over nederland en waarom ik nou eigelijk zo lang was.. was de school uit.. zonder iets te hebben megekregen over de vakken die we die dag hadden gehad maar met een hoop vermoeidheid drbij.. s´middags had ik eigelijk een tryout rugby training, maar ik ging ff een siesta doen.. en die duurde 16 uur..

Donderdag:

na m´n 16 uur durende siesta werd ik donderdag om half 7 wakker.. weer naar school, as usual ;).. weer onbegrijpelijke lessen, maar Paula en Mechi, 2 meisjes in me klas die een beetje engels kunnen, hebben me weer een beetje spaans geleerd.. zo word het elke dag een beetje beter.. s´middags hadden we Gym, in de plaatstelijke gymzaal. gym is hier alleen volleybal. door mijn service.. die zogenaamd goed zou zijn.. en me lengte zit ik in ut eerste team :P (ongelofelijk).. na de gym was er tijd voor een dutje.. toen eten, vlees natuurlijk en nog een gezellig lesje spaans van de familie.. toen weer naar bed..

Vrijdag:
overdag weer school, smiddags met Nico, een jonge die ik heb lere kennen op school, een kado voor de verjaardag gehaald die er gister was.. die begon om 4uur in een soort zaaltje, waar iedereen komt om wat te eten en te drinken. toen ik om 8 uur weer naar huis ging.. hebbe we ff gegeten, daarna zijn we naar een optreden van een soort grote alternatieve drumband geweest die muziekmaakten met tonnen, vaten, pannen, en pijpen.. echt fantastisch gaaf! daarna zijn we nog ff naar een feestje in de stad geweest.. maar dat was te vermoeiend voor me en ik lag al rond 2 uur in bed..

tot hier doe ik verslag.. de volgende x zal wel iets bondiger zijn ;).. tot snel.. khoop dat dr mense zijn die ut lezen.. en als er iemand is die me op de hoogte wil houden van alle affaires in Groenlo en omstreken.. mail maar :P..

Adios Amigos..

Groetjes gijs

• 07 Oktober 2006 - 16:35

Siemen De Jong:

Hoi Gijs,

Geweldig bericht van je. Je ziet de aanhouder wint en laat dat ook in Arg. een goede les voor je zijn. Leer het Spaans snel, want dan gaan meer deuren voor je open. Heb een geweldig jaar. Ik verneem je berichten wel via waarbenjij.nu.

Salutos,

Siemen

• 08 Oktober 2006 - 13:46

Freek:

jow kerel nou van alle affaires in groenlo hoef je tot nu toen niets te missen althans wat ik heb meegekregen want volgens mij gebeurt hier erg weinig. Zo te horen all veel mensen leren kennen. goeie zaak! nou knakker ik spreek je wel weer en ik zou toch echt kiezen voor rugby ipv volleybal. maar das mijn mening. Hola!

• 08 Oktober 2006 - 14:29

Suzan:

Hee Gijs!

Moest je toch echt niet iets huilen tijdens het afscheid? Volgens mij wel hoor haha;)
    Hier in de achterhoek is nog niet veel nieuws gebeurd.. je hebt alleen gisteren wel de verjaardag van Janiek gemist, waar jij als enige niet bij was. Zei je nou dat je mee gaat doen aan het rugby team? Als je zo'n pak aan hebt wil je daar dan is een foto van maken en die naar mij opsturen? haha ben erg benieuwd hoe je dat staat! Had ik je al verteld dat ik de volgende perieode van 10 weken stage moeten lopen in Apeldoorn en daar dus ook op kamers moet! Dan ben ik tenminste ook nog een beetje weg he! haha:P Nou ik ga weer verder.. heel veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen!

Liefs Suzan!

• 08 Oktober 2006 - 18:48

Floor.:

Hey gijs !!:D

Echt leuk verslag man! Heb hem al aan iedereen doorgemailt. Zo te horen ga je alleen nog maar 9 maanden (en een beetje) meer lol te gemoed!! Ook leuk dat je nu gaat dansen met dat Amerikaanse meisje en het is natuurlijk ook leuk dat je aan het vollyballen bent en aan het rugbyen! Verder nog heel veel suc6 op school daar en we spreken elkaar wel weer een keer!! :)

arriverdetschi (zoiets dan) Floor !!

• 09 Oktober 2006 - 09:45

Margot:

Heey Kigs!!
    Ik mis je echt ontzettend! Helemaal toen ik je verslag las, omdat je echt zo ver weg zit en het daar best anders is, geloof ik. Maar je hebt het wel naar je zin? Gelukkig kun je op msn, dus kan ik je af en toe nog spreken. Leuk dat je zo af en toe een verslag bij houdt. Dus je Spaans gaat ook met de dag beter? Leuk man!!! Wat is je adres trouwens, want we gaan wel schrijven he? Spreek je snel!!

Liefs, Margot

• 09 Oktober 2006 - 10:51

Sepke:

Ey Gijs, volgens mij vermaak jij je wel daaro. Krijg je prive-bijles van die twee klasgenotes? ;) En maak niet te veel siesta's :P. Laterz

• 09 Oktober 2006 - 17:21

Hanneke:

Hee Gijs!

Leuk verslag =)
    Heel veel plezier en succes nog met wat je allemaal nog gaat doen daar.

X Hanneke

• 09 Oktober 2006 - 18:59

Marjolein:

Heee Gijs!! Klinkt echt allemaal gaaf joh als je dat zo allemaal leest=P en ben je nog niet te laat in de les gweest? hahaha heb je toch een van je gwoontes afgeleerd hahaha maar wel gaaf dat je zo spaans gaat lere;) superss!! nou de groete vanaf hier en ik hou je site in de gaten;) Liefs, Marjolein

• 09 Oktober 2006 - 19:53

Pazzmansky:

Joww Gijs. Mooi te horen dat het allemaal goed gaat. Maar hoest bier daar? Smaakt vast goed;)

Groeten oet Grolle

• 10 Oktober 2006 - 14:48

Margot:

Hee Gijsje! Ben blij dat het goed gaat daar. Wordt vast nog veel leuker als je ook echt Spaans kan. Ik heb alleen niemand meer om mij veilig naar huis te escorteren :).. Maargoed, doe je best en vermaak je!! Bis spater! Liefs, Margot

• 10 Oktober 2006 - 19:54

Marloes:

Hee Gijs, wat fijn om te horen dat je het tot nu toe fijn naar je zin hebt daar:) echt blij om!! Vermaak je daar met je rugbey en je volleybal;) en k hoor het wel.. en idd net als suus, als je in dat leuke pakkie staat..:P wil je dan een x een foto daar van sturen.. hahah lijkt me grappig..! Goed meer heb ik nog niet te zeggen.. maar we spreken elkaar gauw weer he:) :) msn is een wonder..hahah

succes he Gijs,, ook lekker optijd naar school he;) dan blijf ik toch zeker nog een uurtje langer liggen:P haha goed!!

Liefs Mloes

• 11 Oktober 2006 - 17:37

Tim:

Heey Gijs,

hier in Nederland is alles erg rustig, geniet van Argentinie en de siesta's en houd je site wel een beetje bij :)

spreek je wel weer op MSN (geweldig programma is het toch)

Tim

• 13 Oktober 2006 - 15:59

Juliette:

Hey Gijs

leuk om te weten wat je daar zoal uitspookt..Klinkt allemaal niet verkeerd hoor..je komt vast als een echte spanjaard terug als ze daar amper engels spreken. Maak er een geweldige tijd van en ik hou je site in de gaten voor leuke verhaaltjes

xx juliette

• 14 Oktober 2006 - 11:03

Marie-Louise:

Het ziet er allemaal fantastisch uit met name die siesta's staan me wel aan. Gijs geniet ervan we jullie je regelmatig volgen.

• 16 Oktober 2006 - 08:46

Tante Mariëtte:

Lieve Gijs,

Wat een afzien.......
    was je maar thuis gebleven????
    Ik hoop dat je deze verhalen blijft vertellen:
    ben ik meer op de hoogte van je capriolen dan wanneer je in Groenlo bent.

Adios Amigo,

Groeten ook van Ben en de meisjes!!

• 17 Oktober 2006 - 08:34

Max:

Weeeeej man Gijs..ik mis het geouwehoer in kras man(het is er ineens een stuk stiller :p)..
    magoed je vermaakt je daar ook zo te horen.
    Ik zou zeggen doe t rustig aan daar en ik blijf de site checken..