vervolg bericht 1 (bericht 2) - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu vervolg bericht 1 (bericht 2) - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu

vervolg bericht 1 (bericht 2)

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

18 Oktober 2006 | Argentinië, Trenque Lauquen

Hey allemaal..

alweer een berichtje.. Tgaat hier allemaal prima! kwam dr vandaag alleen achter dat ik geen Discman mag afspelen onder de les! dus das ff tegeslag. Kwas zelfs spaans aant leren, woordjes en werkwoordsvorme.. maar was allemaal niet goed genoeg, en werd afgepakt, eind van de les kreeg ik ut weer terug. bij de meeste lerare mag het nog wel.. maar die van scheikunde heeft dr echt probleme mee :p.. magoed.. das nog nie zo´n ramp.. ookal worde me de ore van de kop geschreeuwd.. magoed.. de school is nie echt zoals we dat in een normaal westers land kennen :P.. kzal nog ff kort vermelde welke dinge ik deze week heb uitgevoerd.. natuurlijk geen schooldinge meer.. want dat is nu wel duidelijk..

Kwas op vrijdag gestopt, dus ga maar verder op zaterdag ;).. Ik ging met een amigo van de familie naar een doma, dat is iets uit deze regio, een bult paarden, races, en vreemde mensen in rare pakjes die het niet geweldig vonden dat je overal een foto van maakt :P.. touristen waren er nouwelijks.. schijnbaar een amerikaans meisje.. maar die hek nie gezien.. toen ik aan het eind van de middag terug kwam, ging ik naar golfles met me gastmoeder (claudia, superkok btw.). Het is nogal appart hoe dat hier gaat.. op zich is het allemaal wel logisch, pro aan begin van de polobaan (ook gebruikt als drivingrange), 2 emmers ballen en 4 studenten. mensen beginnen ballen weg te slaan, maar na een half uur zijn de ballen bijna op en fluit de pro op zn vingers. Er komen 2 jongetjes van 8 of 9 jaar het veld op renne, (terwijl iedereen nog staat te slaan) en beginnen met ballen rapen, die jongetjes lopen daar als schietschijven rond, en iedereen gaat maar door met slaan. (typisch argentijns denk ik ofzo.. maar niet helemaal mijn ding) s´avonds hadde we eerste asado, das een bbq alleen dan met hele dieren, zoals schapen of een halve koe, (voor 5 personen in dit geval).. super lkkr, maar wel wat veel..

Op zondag zijn we naar een Airshow geweest, bij de airclub van Trenque lauquen, was vet om te zien! echt super gaaf..verder niet zoveel uitgevoerd, was nogal cansado (moe) belangrijk woord voor mij afgelope tijd :P

kben ook maar begonne met fitness op maandag, om toch maar niet te dik te worden van al dat geasado hiero.. dus dat doe ik nou 3 x in de week.. verder had ik weet een normale, nog steeds onbegrijpelijke week op school, ook al gaat het praten met klasgenoten steeds beter :)..

donderdag was het Dia del Raza, een dag waarop alle zuidamerikaanse landen hun onafhankelijkheid vieren.. de mensen hier zijn dan allemaal heel erg nationalistisch bezig, volksliederen op de radio, een vlagenparade, bijeenkomst in de gymzaal, maar de vrije dag voor de dia del raza was pas op maandag.. dus daarop moeste we nog ff w8e

Vrijdag hebbe we cadeaus gekocht voor me pa en ma hiero (zaterdag was (Juan) gastpa´s verjaardag en zondag was het dia del madré) dus moederdag..daarna ben ik maar is degelijk gaan stappen, wat hier nogal vermoeiend is omdat ze pas om 3 uur beginne :@ :P.. maar omdat ik niet echt moe was.. helemaal dr tege aan, natuurlijk wel sober blijven.. maar was heel gezellig..

zaterdag natuurlijk weer enorme asado, dit x met alle vriende en familie van Juan, dus gloof dat de halve veestapel in de buurt is geslacht..

Na de dia del madre hadden we op zondag weer een feesje.. .(jaja ut houd nie op.. omdat het op maandag een officiele feestdag was..) weer flink doorzetten.. want ja.. argentijnen zijn bikkels.. (zeggen ze zelf9.. alleen kunne ze niet meer dan 3 halve liters hebbe :P.. daarna begon de o zo standaard telkes weer school week.. deze week 3 dagen, want morge is het de dag van de educatie, en gaan de leraren overleggen hoe het beter kan, onder dat motto krijgen de leerlingen maar vast een dag vrij..

kga maar weer fitnessen, bedankt voor al jullie berichtjes.. blijfe sture hoor! en de groete daar in het kouwe kikkerlandje ;)

Heel veel Groetjes Gijs

P.S.
Voor foto´s.. hier mag ik er maar 10 posten, dus dat schiet niet echt op.. kijk maar ff hier.. heb dr een paar geupload: http://s141.photobucket.com/albums/r70/gijsvankreij/ nog niet echt boeiend, maar kzal binnekort wel weer aanvulle..

  • 18 Oktober 2006 - 17:17

    Ell:

    Hej! Ok maar eens een berichtje van mij nu ik eindelijk internet heb!!! Leuk om te lezen al die verhalen! Ennuh die superkok... kan toch bijna niet beter zijn dan onze macaroni hahaha! :P Spreek je snel op msn!

    Groeten!!
    Ell

  • 18 Oktober 2006 - 17:59

    Siemen De Jong:

    Hoi Gijs, Doet me goed om je enthousiaste verhalen te lezen. Wat is je gewicht nu??? Zal je dat bij terugkomst wel weer eens vragen. Wij zijn ons alweer aan het voorbereiden op een nieuwe selektie, het organiseren van een DOC voor de Zuidelijk Halfronders die hier in januari naar toe komen. Al eens op de plaatselijke Rotary club geweest? Pieker ook maar eens over een verhaal daar over NL , wat is anders!!(niet beter!!!!!!). Ik hoor het wel en vooral....ik blijf je berichten met plezier lezen.

    Salutos.

    Siemen

  • 19 Oktober 2006 - 10:21

    Sepke:

    Hey gijs, jij doet niet anders dan feesten onie?!?! :P Met je spaans gaat het wel goed volgens mij, want kzie al heel veel onbekende woorden in je verhaal ;), laat staan de onderschriften bij de foto's...

    Laterz

  • 19 Oktober 2006 - 11:51

    Tessa:

    Heyy Gijs,
    zo te zien is alles goed met jou...en wat een verhalen...haha...veel te doen (feesten) en weinig tijd voor om te slapen...na hier is het alweer bijna HERFSTVAKANTIE!!! daar heb ik zin in...hebben ze daar dan nog vakanties??..ik hoor het wel...heel veel plezier...
    Groetjes,
    Tessa

  • 19 Oktober 2006 - 12:45

    Daan:

    Ey gijs, had je al gesproken maar verhaal is super! Blijven doen hoor, altijd leuk om te horen! Die foto's zijn ook wel ok, gewoon blijven maken!

    Verder nog veel plezier, ik ga ff de trein pakken naar Beltrum!

    mzzl!
    Daan

  • 19 Oktober 2006 - 13:57

    Sas:

    Hej Gijs..!
    Ondanks dat ik je via msn spreek, is het ook erg leuk je verhalen te lezen! Volgens mij kom je in Nederland terug als een topkok ;) Ga je dan ook een keer voor ons allemaal koken..? :P (voor mij alleen mag oowk ;) haha)
    Spreek je snel weer!
    Groetjess xxx sas

  • 20 Oktober 2006 - 10:11

    Floor:

    Hey Gijs!! Ik ben nu op school want thuis doet het internet het niet.. van daar ook dat ik niet meer terug kwam op msn :S Maar ik vind je berichtje echt super!! de foto's zijn ook echt leuk vooral die ene waar je aan het koken bent :P met die kleren :P:P Het klinkt daar echt allemaal geweldig en dat zal het ook allemaal wel zijn!! Wij hebben nu herfstvakantie en gaan zondag naar Belle en het Beest .. en natuurlijk veeeel shoppen. Ik hoop dat het internet er thuis weer snel op komt en dat we weer ff bij kunnen kletsen .. :P Heel veel plezier daar nog enne slaap maar es een keer bij!!
    ciao xx Floor

  • 21 Oktober 2006 - 16:38

    Madelon:

    Heej Gijs,
    Hier eindelijk een berichtje van mij... Duurde even maar kwam steeds niet op je site. Maar goed echt hele leuke foto's!!! Volgens mij heb je het daar echt leuk of niet?? Hebben jullie allemaal uniformen aan, echt grappig!! Verder mis je nog niet zo heel veel hier in Nederland hoor, tis hier maar koud en regent veel:P haha... Maar goed!! Tot spreekse!!
    Doeiii Liefs Madelon

    ps: Trouwens leuk die verhalen van wat je meemaakt:P dada

  • 22 Oktober 2006 - 12:28

    Marloes:

    Hee Gijs :) nou zo te horen vermaak je je met die feestjes wel;) ene laat je niet kennen he, jij kan er meer op dan 3 halve liters;) haha,, mgoed.. hoop dat je je nog een beetje vermaakt! Vind erg leuk om je bericht te lezen, Mgoed Sas en ik gaan zo naar de bios:),, en daarna naar kras, we zullen er ook nog 1 op jou drinke,,haha
    liefs Mloes

  • 23 Oktober 2006 - 19:29

    Marie-Louise:

    Hoi Gijs
    Leuk om je zo te kunnen volgen leuke foto´s en mooi weer daar zo te zien aan je kleur.Ben jij nu echt zo groot of zijn ze daar in Argentine zo klein.Lekker BBQ met grote stukken vlees dat zal weer wennen worden als je thuiskomt.
    Dragen ze daar uniform op school of hebben ze allemaal dezelfde smaak.

    Ik blijf je volgen Groetjes Marie/louise

  • 26 Oktober 2006 - 17:39

    Marjolein:

    Heej Gijs!!
    Leuk om weer te lezen allemaal en ook om de fotows te zien=D vooral blijven fotows maken idd:) Maar zo te zien heb je goed naar je zin daaro:D Ik hou je site in de gaten;)
    xx Marjolein

  • 30 Oktober 2006 - 17:18

    Ellen:

    hey Gijs!
    klinkt allemaal erg gezellig darooo!:D foto van loesje nog gekregen?;)
    we (mark en ik)dachten, typisch iets voor jou!:P
    maar ik ga dr weer vandoor
    (tentamens leren...)
    xxx ll!

  • 01 November 2006 - 15:12

    Frans $Ina Bloemers:

    Hallo Gijs,
    Leuk je op deze site te zien. Zo te horen gaat alles goed met je.Het is leuk al je verhalen te lezen. Kunnen we een beetje zien en bekijken wat je zoal de hele dag doet. Aan je verhalen te horen heb je het goed naar je zin. Jullie gaan daar wel laat uit zeg! En het eten daarginds valt blijkbaar ook goed in de smaak. Is het na een paar weken al nodig dat je op fitness gaat? Jullie hebben, geloof ik regelmatig een uitje. En muziek afluisteren in de klas mag zelfs op De Hoeksteen niet.Ina en ik zullen je site bij onze favorieten plaatsen, zodat we regelmatig eens een kijkje kunnen nemen. Hartstikke leuk dat allemaal eens te weten. We wensen je het allerbeste toe daar in Argentinië en hopen dat je er een leuk jaartje van zult maken. Nog de hartelijke groeten van je moeder, die ik vanmorgen nog op school zag. Stiekem mistze je wel een beetje. Hier in Groenlo is alles nog bij het oude en het nieuwe bewaren we wel tot je terugkomt.
    De hartelijke groeten van Ina en mij en maak er wat van!!!

    Ina en Frans Bloemers

  • 01 November 2006 - 17:05

    Renske:

    Hey Gijs! Zo te horen vermaak je je daar wel met al die asados op de feestjes, en blijf vooral doorgaan met foto's maken, is leuk om te zien.

    Hasta siempre, Renske

  • 01 November 2006 - 18:35

    Ingo:

    Jow Gijs...

    Zo te zien heb je het daar goed naar je zin :D... Mooi man.

    Mis je Nederland al een beetje? En het mooie Achterhoek?

    Vast wel een beetje :P...

    Nog veel plezier en succes in Argentinië... en doe de familie van Maxima de groete ;)

    Ingo

  • 01 December 2006 - 19:36

    Luuk:

    Gijs, heb zouist ff opa en oma van je sites verteld.
    mazzel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Trenque Lauquen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2006

zuidtour!!

06 November 2006

vervolg bericht 1 (bericht 3)*

18 Oktober 2006

vervolg bericht 1 (bericht 2)

07 Oktober 2006

bijna een week in Trenque Lauquen

07 September 2006

Verrassing!!
Gijs

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 14162

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2006 - 03 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: