vervolg bericht 1 (bericht 3)* - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu vervolg bericht 1 (bericht 3)* - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Gijs Kreij - WaarBenJij.nu

vervolg bericht 1 (bericht 3)*

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 November 2006 | Argentinië, Trenque Lauquen

Hey allemaal!!

Het is al lkkr koud daarow in het hoge noorde ofnie? lijkt me vreselijk.. hier geen last van.. 25 graadjes en zonnig vandaag.. dik voor mekaar!! alles gaat hier super! en doe een hoop leuke dinge.. (als het niet regend, dan is het aburrido!! )

kga maar verder waar ik gebleve was zo ongeveer..

Op de donderdag waarop ik vrij was.. hebben we het zwembad hier maar leeg gepompt om het schoon te maken.. ze doen hier namelijk niet aan het bedekken of aan visnetten.. neej.. grondig of niet.. dus het is nu leeg.. maar tegen de tijd dat het leeg was.. was het donker.. en we d8en het weekend de schoonmaak en schilderbeurt te kunne geven. Vrijdag, alweer naar school, lkkr regenachtig.. dus s´avonds maar weze stappe, want wat moet je anders met regen.. was weer heel gezellig.. en denk dat je tijdens het stappen heel goed spaans leert!! verder zaterdag weer weze stappe en overdag het centrum in.. want dan zijn alle jongeren op straat.. natuurlijk pas rond 5 uur.. want je staat nie voor 2 uur op! kan echt nie!!

Verder ging het weer lkkr zn gangetje.. op woensdag 25 oktober hadde we een asado bij Martin, een klasgenoot ofterwel compañero.. was heeel erg lache.. totdat hij het bericht kreeg dat een vriend van um in kritieke situatie in het ziekenhuis lag.. hij dr naartoe.. wij maar opruime.. de jonge is inmiddels overleden.. dat was dus een flinke domper! Donderdag hadden we vrij.. maar was geen feestdag door de niet al te vrolijke gebeurtenis de dag ervoor, maar een vrije dag is toch wel weer lkkr..

Op vrijdag zijn we (Betty, Jenny en ik) naar de eerste roteract meeting geweest.. een organisatie voor jongeren precies zo als de rotary.. niet erg interessant als je er nix van begrijpt.. zelfs jenny volgde dr geen bal van.. en ze is echt al heel goed in cartellano (het spaans hier) Toen de meeting was afgelopen, zijn we ook maar heel gefrustreerd naar huis gegaan..

Een zaterdag thuisblijven is nogal not done hiero.. dus tja.. dan moet je maar weer.. het is keihard hier. Helemaal mooi met de auto van Augustina, (vriendin van Lucia, die weer de gastzus is van betty), door de stad kneure.. een 35 jaar oude, onwijs verslete eend.. (zoeen als jij vroeger (heel vroeger) had mam) maar wel met opendak functie.. op zondag met nico op pad geweest.. Ik speel nu ook truco, een argentijns kaartspelletje.. geweldig frustrerend, maar supermooi als je het eenmaal kan..

Op dinsdag ben ik maar naar de lost exchanges meeting gegaan. Alle exchanges zijn daar uitgenodigd om lost te kome kijke.. wel 3 inclusief mij dus.. er zitte 2 obsesieve lostfollowers bij.. (ik niet) en praten tijdens de serie is niet toegestaan, en offtopic chatting tijdens de reclames kan ook niet.. pas een half uur na de show kan het weer over iets anders gaan dan lost..

Vrijdag ben ik door me stapavond heen geslape! Relax!! eindelijk een lange nachtrust.. maar dat had weinig zin.. want zaterdag moest ik dr dan toch aan gelove.. we zate eerst bij Martin thuis (andere als eerst) met Juan pablo, Pedro, Facundo en ik.. en daarna naar septimo chucker, Het kras van Trenque.. altijd druk en heel gezellig..

Op zondag met Jenny naar de bios geweest.. je moet wat als het het hele weekend regend :P.. Miami vice gezien.. mooie film.. daarna een stadswandeling met een ijsje.. want ut ijs is hier onwijs goed!! echt niet normaal!!

Vandaag weer een standaard dag met hardlopen, fitness en tango.. maar schokkend genoeg.. voor het eerst in 2 weken tijd gemaakt voor een berichtje!! goed he!! Morge na de "lost exchange meeting" heb ik m´n eerste spaans les van een mevrouw die alleen spaans spreekt.. wordt nog wat duss.. magoed.. een aardig mens dus zal wel goed kome..

dat was um weer.. sccs met lezen.. zal volgende x proberen minder te vertragen..en kzal in elk geval nog iets van me late horen voordat ik op de zuidtour ga (:D RELAX!!) op 24 november voor 3 weke..

ow en heb een lkkre verbouwing thuis.. Thnx voor de talrijke reacties.. lollig om alles te lezen.. en ze doen hier niet aan macaronie.. dus kan niet vergelijke.. voor mn foto´s.. ik was te lui om dat oude fotolog ding bij te houden.. dus als je nog foto´s wil zien.. ga maar naar me space.. is makkelijker uploade voor mij.. (ja ik ben lui) www.gijsed.spaces.live.com..

hasta luego a todos!!

Groetjes Gijs

*(un poco tarde pero tarde es mejor de nunca)

  • 07 November 2006 - 08:27

    Pazzmansky:

    Jowww Gijs. Mooi dat het allemaal goed gaat daarow. Liep al berichtje achter zag ik. Maar hier valt het'nog'wel mee met de kou.Miss binnekort wel weer zo'n sneeuwstorm. Net als vorig jaar:p.
    As weekend maar beginne met carnaval vieren (prinsenbal). Dat moet jij dus een jaartje missen. Of vieren ze het daar ook/ kom je er speciaal voor terug ;). Naja zo te horen hejj al hele dagen carnaval gezien al die feestjes. En dan ook nog zo fanatiek bezig met hardlopen etc. Doe je goed...
    Ma kga weer effe verder hier op stage. Had effe tijd vrijgemaakt om dit berichtje te typen :P.

    Groeten uit Grolle

  • 07 November 2006 - 08:50

    Siemen De Jong:

    Goed te vernemen dat je het goed naar je zin hebt.

    Siemen

  • 07 November 2006 - 11:41

    Sepke:

    volgens mij ben je helemaal uitgestapt als je terug komt in NL....

    Groeten

  • 08 November 2006 - 21:16

    Mloes:

    Hee gijsje:)
    Blijft leuk die berichtes:D ja ja,, hou je in de gaten! Maare.. ja hier ook alles goed..nog niet heel koud,, maar ja niet zo warm als daar natuurlijk:P hahah was het maar waar.. verder druk met school.. tentame weekje gehad,, of ja nog 2 te gaan en dan weekend:) van het weekend prinsenbal hier,, dus lekker de onthulling dansen, heb er zin in..! nja verder ik ook niet erg veel te vertellen..spreek je wel weer op msn:D

    ene wel oppassen he, met dat tourtje na het zuiden:P erg koud daar:P hahahah Hee spreek je
    Xx Liefs Mloes

  • 09 November 2006 - 15:32

    Miranda:

    Hey Gijs, je bent wel erg druk daar ofnie. Om 3 uur pas beginnen met stappen is toch ook geen tijd meer. Moet je strax in Nederland weer helemaal ontwennen :P. haha.
    x Miranda

  • 16 November 2006 - 15:46

    Sander Ofzow...:

    Hey Gijs,

    me ma gaf me het adres van deze site omdat ze je moeder had gesproke die hem aan haar had gegeven. Vat je hem??? Ik niet...

    Maakt verder ook niet uit, leuk om te lezen hoe het daar is. Je hebt het wel relax zo te lezen. Is je Spaans al wat het zijn moet? Hier was het vandaag 18 graden ofzow, echt vet relax voor de tijd van het jaar, maar jij zult het wel weer beter hebben gehad ben ik bang. Ach jah, misschien zullen de rollen ooit nog eens omgedraaid zijn. :P

    Nou ik ga zo ff wat eten, misschien dat ik binnenkort nog weer ff langskom op deze site. En als je heel veel geluk heb plaats ik dan misschien ook nog wel een berichtje. :P

    Grtz, Sander(en de rest van de familie moest ik ook de groeten van doen hoor ik net.)

  • 19 November 2006 - 22:19

    .:

    Zeker koud in ons 'hoge noorden', geloof nog maar drie graden.. :(

  • 20 November 2006 - 17:56

    Marieke:

    Hey gijs!

    Het spijt me, dit gaat ook weer een standaard reactie worden...
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Thnx voor je mail anders had ik je verhalen moeten missen en dat was toch maar jammer geweest... hoewel doe je ook nog eens wat anders dan stappen ;)? iig blijf ik je verhalen lezen! Tanti cari saluti da Roma e forse a presto!

  • 20 November 2006 - 22:15

    Fabienne:

    Hallo Argentijn!

    Spreek je al meer spaans of blijf je er een van ons? Ziet er in elk geval uit alsof je het naar je zin hebt! Ik volg je site hoor! Wacht met smart op je nieuwe bericht! Groetjes Fabienne

  • 01 December 2006 - 20:30

    Madelon:

    Heeej!!
    Leuk verhaal Gijs!! Heel veel plezier nog met je rondreis in het zuiden voor zolang hij nog duurt!!:P haha

    Liefs Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Trenque Lauquen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2006

zuidtour!!

06 November 2006

vervolg bericht 1 (bericht 3)*

18 Oktober 2006

vervolg bericht 1 (bericht 2)

07 Oktober 2006

bijna een week in Trenque Lauquen

07 September 2006

Verrassing!!
Gijs

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 14160

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2006 - 03 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: